Nails

Mode - Kommentarer (0)
2012-08-04 @ 17:41:54
Känner mig så extremt tjejig när jag skriver om sånt här men..hahah.
Fixade naglarna förut, tänkte försöka göra "braided nails", som på bilden nedan (bild från we♥it) ↓
Det gick inte så bra om man säger så hahha. Det blev rejält fult, så jag tog bort allt och sket i att göra så, och gjorde istället såhär:
 
..Och jag blev faktiskt ganska nöjd! Använde mig av någon sorts tejp för att få till trekanten, målade först två lager svart nagellack, sedan satte jag dit 3 tejpremsor så att det bildades en trekant i mitten av nageln, sedan målade jag två lager beiget nagellack, drog av tejpen och tadaaa!
De andra naglarna målade jag med två lager blått/turkost nagellack.
 
Här kommer en bild på de nagellacken som jag använde mig av:
 
 
Högst upp: svart cracked (fast om man använder det som bas så blir det inte cracked, uan bara som vanligt svart matt nagellack) nailpolish från H&M, 19 ;-
I mitten: turkost/blått nagellack från Pieces, köpt på jagharingenaningvadaffärenheter. 3 för 79 ;-
Längst till höger: beige nagellack från H&M, 9.90 ;-
 
Hahha, lite kul att det här inlägget tog typ 2 timmar att göra.. bara för att jag var tvungen att gå ifrån hela tiden ;)
 


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: